Ferrari har aldrig været kendt for at være beskedne, når det kommer til at skabe biler, der kombinerer luksus, ydelse og innovation. Med den nye Ferrari F80 har de italienske bilproducenter endnu engang hævet barren for, hvad der er muligt. Udstyret med en prisseddel på over 3,5 millioner euro, gør denne bil sig bemærket som den dyreste model, Ferrari nogensinde har produceret.
Selvom man måske ville forvente, at en bil til den pris havde en gigantisk motor med mange cylindre, har Ferrari alligevel valgt at udstyre F80 med en beskeden 3-liters V6 hybridmotor. På trods af kun at have seks cylindre er bilen i stand til at producere hele 1.200 hestekræfter. Denne ekstreme kraft kombineret med F80's lette konstruktion bidrager til, at bilen sætter nye standarder for både hastighed og præstation.
Et begrænset mesterværk
Interessant nok har Ferrari kun planlagt at producere 799 eksemplarer af F80, og alle er allerede solgt. Kunne man drømme om at blive ejer af denne eksklusive bil, er dette en saga blot, da Ferrari på forhånd har udvalgt, hvilke heldige individer der får muligheden for at købe en. Dette selektive ejerskab blandt verdens eliter sikrer, at bilen ikke blot er et automobil, men en ægte samlerobjekt.
Den tid, der blev investeret i udviklingen af F80, strækker sig over hele fire år. Modellen er den nyeste i rækken af Ferrari's hyperbiler, der opdateres omtrent hvert årti. Med forgængere som 288 GTO, F40, F50, Enzo, og LaFerrari, tilføjer F80 nyt kapitel til Ferrari's stolte historie af banebrydende biler.
Sikkerhed og service i højsædet
Det er ikke kun bilens acceleration, der er værd at bemærke; F80's evne til at bremse er ligeså imponerende. Fra en fart på 100 km/t kan bilen stoppe på kun 28 meter, og ved 200 km/t tager det kun 98 meter at standse fuldstændigt. Dette viser, at Ferrari ikke kun fokuserer på hastighed, men også prioriterer sikkerheden for sine chauffører.
For at gøre det nemmere for F80's ejere har Ferrari inkluderet deres 7-årige gratis servicepakke, som har været en fast bestanddel af Ferrari-modeller i flere år. Med serviceintervaller på 20.000 kilometer eller et år, hvad end der kommer først, er der ikke en finger at sætte på den omhu, som Ferrari fortsat leverer til sine kunder.